سه روز فرصت برای دیدن

اگر تنها سه روز برای دیدن فرصت داشته باشید چه کار می کنید ؟

هلن کلر(نویسنده آمریکایی) که از سن کودکی نابینا و ناشنوا شد در پاسخ به این سوال گفته است : اغلب فکر می کنم که نابینایی و ناشنوایی تنها برای چند روز می تواند موهبتی برای به حساب بیاید . تاریکی مطلق آدمی را مجبور می کند که به حس بینایی خود ارج نهد و سکوت محض به او یادآور می شود که از وجود صداهای گوناگون لذت ببرد .

من همیشه دوستانی را که بینا هستند آزمایش کرده ام تا پی ببرم چه چیزهایی را می بینند . اخیرا" از یکی از دوستانم که تازه از پیاده روی یک ساعته در پارک بازگشته بود پرسیدم : » چه خبر ؟ چه دیدی ؟ « و او جواب داد : »             

ادامه مطلب ...

مطلب طنز

ویژه دخترهای دم بخت; چگونه از ترشیدگی جلوگیری کنیم؟

 

 

این هم بیست روش برای پیدا کردن شوهر تا دیگه لازم نباشه برای پیدا کردن یه شوهر هر روز بساط صافکاری و نقاشی و قابلمه سازی به راه باشه

-1 یقه اولین خواستگار رو بچسبید که شاید تنها شتر بخت شما باشه.

-2ناز و لفت و لیس رو بذارید کنار.

-3در معرض دید باشید، گذشت اون زمان که می‌گفتن: من اون دختر نارنج و ترنجم که از آفتاب و از سایه می رنجه

-4سن ازدواج رو بیارین پایین، همون 17 یا 18 خوبه. بالاتر که برین همچین بگی نگی از دهن می‌افتین.

-5تموم دوست پسراتونو تهدید به ازدواج کنید، اگه موندن چه بهتر، نموندن دورشون رو خط بکشید.

-6 دعای باز شدن بخت رو دور گردنتون آویزون کنید، یه وقت کتابشو دور گردنتون آویزون نکنید که گردن لطیفتون کج می‌شه.

-7 پسر‌های فامیل بهترین و در دسترس‌ترین طعمه‌ها هستند، رو هوا بقاپیدشون.

-8 رو شکل و شمایل ظاهری پسرها زیاد حساسیت به خرج ندید، پسرهاهمشون خوشگل، هستند. ( آره خب البته به خورده بیشتر زیر ابروها شو نوبردارن خوشگل تر هم میشن(

-9توی اجتماع بر بخورید، با مردم قاطی شید، با ننه صغرا و بی‌بی عذرا نشست و برخاست کنید، همینا هستن که شادوماد می‌سازن واستون.

-10 یه کم به خودتون برسید، منظورم آرایش و برداشتن زیر ابرو و ریمل و پودر و سایه و کرم شب و روز و ماسک خیار و فر مژه و خط لب و خط چشم و… نیست. حداقل قیافه یه آدم رو داشته باشید.

-11در پوشش دقت کنید، لباس چسب و کوتاه فقط آدمای بوالهوس رو دورتون جمع می کنه، یه پوشش سنگین و اندکی رنگین با حفظ معیارهای دوماد پسند بهترینه.

-12مهمون که میاد قایم نشید، چای ببرید، پذیرایی کنید، خلاصه یه چشمه بیاین که بعله ما هم هستیم.

-13 سعی کنین از هر انگشتتون هفت نوع هنر بباره که مامانه بتونه جلوی در و همسایه قر و قمیش بیاد که دخترم قربونش برم اینجوریه و اونجوریه

-14تا مامانه و باباهه می‌گن دخترمون دیگه وقته عروسیشه مثل لبوی نپخته سرخ نشین و در برید، در حرکات و سکناتتون این نظر رو تایید کنید و دنبالشو بگیرید.

-15بالاخره اگه خدای نکرده می‌خواین جزو اون یک میلیون و هفت صد هزار دختر بی شوهر نباشید (تازه اگه همه پسرای این مملکت دوماد شن، که نمی شن) هر چی دارید، رو کنید، منظورم اعضا و جوارحتون نیست منظورم کمالات و هنر مندیاتتونه.

-16 و اینو بگم که از هیچ دوره زندگیتون به اندازه وقتی که با نامزد محبوبتون زیر سایه درخت توی یه پارک خلوت دارید معاشقه می کنید لذت نخواهید برد.

-17اگه کسیرو دوسش دارین برین خواستگاریش (نکته: این کار ریسکش خیلی بالاس اگه شازده بگه نه سوژه خنده 1 سال فامیلاتون ردیفه(.

-18حداقل یه 206 داشته باشین که طرف به خاطر ماشین هم که شده بیاد 2تا بشین بده 9 ماه 3 تا بشین.

-19اون یارو که با اسب سفید میادوبی خیال شین.

 

-20 اگه از همه کس قطع امید کردین یه سر بیاین اینترنت یه خورده خالی ببندین که خوشگل ترین دختر روی زمینید حالا بعدا اگه فهمید اشکال نداره….!!!!

 

 

منبع:

 

بازار فناوری اطلاعات ایران                          

جملاتی در وصف مردها

مردها از صفت ” جوان ” برای زنهای زیر 18 سال و مردهای زیر 80 سال استفاده می کنند !!!
“نانسی لین دزموند”

زنهایی که به دنبال برابری با مردها هستند آرزوی بسیار کوچکی دارند !
” تیموتی لیری

اگر مردها می توانستند حامله شوند آن وقت سقط جنین ایین مقدسی می شد !
“فلورانس کندی ”

پرسش : وقتی شوهرت با عصبانیت از خانه بیرون می رود چه کار می کنی ؟
پاسخ : در را پشت سرش می بتدم !
” آنجلا مارتین ”

مردها با یک بیماری وراثتی متولد می شوند . روانشناسان در تعریف این بیماری می گویند : ترس از اینکه اگر به زنی وابسته شوی ، مرد مجردی در جای دیگری ممکن است از زندگی بیشتر از تو لذت ببرد !
” دیو باری ”

اگر زنی رنگ شاد بپوشد رژ لب بزند ، و کلاه عجیب و غریبی سرش بگذارد ، شوهرش با اکراه او را با خودش به کوچه و خیابان می برد . ولی اگر کلاه کوچکی بر سرش بگذارد و کت و دامن خیاط دوز تن کند شوهرش با کمال میل او را بیرون می برد و تمام مدت به زنی که لباس رنگ شاد پوشیده و کلاه عجیب و غریب سرش گذاشته و رژ لب زده است خیره می شود !!!
“بالتیمور بیکن ”

فکر می کنید قبل از اینکه یک مرد اعتراف کند که گم شده است چند راه دیگر را باید بالا و پایین برود ؟!
” نویسنده ی ناشناس ”

تنها 99 درصد مردها هستند که باعث بدنامی 1 درصد باقی مانده می شوند !
” نویسنده ی ناشناس ”

او مثل همان خروسی است که خیال می کند خورشید برای این طلوع می کند که صدای قوقولی قوقوی او را بشنود .
“جرج الیوت ”

ما نقاط مشترک زیادی با هم داشتیم ، من عاشق او بودم و او هم عاشق خودش بود !!!
” شلی وینترز ”

اکثر مردها سه گروه را دوست دارند ولی هیچ وقت آنها را درک نمی کنند : افراد مونث ، دخترها و زنها !!!
“نویسنده ی ناشناس ”

حرفی نیست که زنها کودن هستند ،ولی آنها برای این این طور آفریده شده اند که بتوانند با مردها برابری کنند!!!!!
” جرج الیوت ”

شما خیلی مردهای باهوش را می شناسید که با زنهای کودن ازدواج کرده اند ، ولی هرگز زن باهوشی را پیدا نمی کنید که با مرد کودنی ازدواج کرده باشد !
” اریکا جانگ ”

مردها دارای قوه ی بینایی هستند ولی زنها از بینش برخوردارند .
” ویکتور هوگو ”

برای اینکه مردی را واقعا بشناسید ببینید که با یک زن ، یک بچه و یک لاستیک پنچر چطور رفتار می کند .
“نویسنده ی ناشناس ”

هیچ وقت سوار ماشین مردهای ناشناس نشوید و فراموش نکنید که همه ی مردها برای شما ناشناس هستند .
” رابین مورگان “


http://www.dokhtarooneh.com

عمل ناپسند آقایون در رابطشان با خانمها


عمل نا پسند آقایون در روابطشان با خانمها

رابطه موفق با مردان نیازمند اراده و پشت کار است

فقدان اعتماد به نفس یکی از دلایل کناره گیری زنان از مردان است. بعضی خانم ها در گذشته تجربه های عشقی بدی با مردان داشته اند یا از جانب آنها طرد شده اند، و عجیب نیست که حس بدی در آنها به وجود آمده که باعث می شود نتوانند دیگر ارتباط اجتماعی درستی با جنس مخالف خود داشته باشند.

احساس بهتری به خودتان داشته باشید

اگر شما نیز خود را در چنین شرایطی می بینید، به شما توصیه می کنم که: قبل از اینکه بتوانید رابطه ای موفق با مردی را آغاز کنید، سعی کنید احساس بهتری به خودتان پیدا کنید.

ادامه مطلب ...

روانشناسی رابطه مبهم و رمزآلود با دیگران

روانشناسی رابطه مبهم و راز آلود با دیگران :

در روانشناسی پدیده ای بنام زایگارنیک داریم که به زبان ساده توضیح آن بدین صورت است:
ذهن ما عادت دارد که هر مسئله ای برایش روشن باشد لذا هنگامیکه به یک مسئله مبهم یا حل نشده برخورد کند تا زمانیکه به پاسخ قانع کننده ای نرسد مرتب به دنبال پاسخ می گردد و روی این مسئله تمام انرژی خود را می گذارد.

تصور کنید دنبال کار مهمی هستید ،مثلا مراسم ازدواج شما هست و شما سرگرم سامان دادن به برنامه ها و پذیرایی از میهمانان هستید. میان میهمانان ، فردی بسیار برایتان آشناست ولی به یاد نمی آورید او را کجا دیده اید. رها می کنید و به دنبال پذیرائی و هیجانهای مخصوص مراسم خودتان می روید ،ولی این ذهن شما انرژی شما را در جهت شناختن آن میهمان به کار می گیرد هنگامی هم که کنار عروس (یا داماد ) نشسته اید و غرق در خیالات فرحبخش خودتان هستید ناگهان مثل اینکه گنجی یافته اید برقی در چشمانتان می درخشد که نشان می دهد که فرد مذکور را به خاطر آورده اید. او همان قصاب محل قبلی شما بوده است که از قضاء یکی از اقوام عروس ( یا داماد )نیز هست.

مثال دیگر همان اقدام ارشمیدس هنگام یافتن جرم حجمی هست. او هنگام کشف این مسئله در حمام بود ولی به مجرد اینکه جواب را یافت از شوق یافتن جواب ، برهنه از حمام بیرون دوید و فریاد زد یافتم یافتم .(یعنی حتی در حمام هم ،ذهن ارشمیدس در حال خرج انرژی جهت حل مسئله جرم حجمی بود )این مسئله در مکتب گشتالت (یکی از مکاتب روانسناسی ) به فسلفه آها معروف است.

حالا که با مثالهای بالا مسئله روشن شد . می خواهیم بگوئیم ما نباید برای ذهن از عمد و مرتبا ابهام آفرینی کنیم تا ذهن انرژی ما را خرج آنها کند. چون ما به ذهن و انرژی آن نیازهای ضروری بیشتری داریم و باید صرفه جویی کنیم. هنگامیکه با دیگران برخورد می کنیم نباید از جملات دو پهلو و گنگ استفاده کنیم. تا افراد مجبور به اشغال کردن ذهنشان با آنها شوند. فرهنگ ما به خاطر ملاحظاتی، از این برخوردها و صحبت ها زیاد دارد. در اینجا چند نمونه از سخان مبهم و رازآلود را بیان می کنم ،خودتان هزاران نمونه را خواهید یافت :

- تعارفات:
( وقتیکه تعارفات زیاد می شود ذهن در پی جواب اینست که فلانی واقعا تعارف کرده است یا فقط به خاطر احترام حرفی را زده است. = تعارف اومد و نیامد دارد )

- جملات ناکامل مثل :
می خواستم یه چیزی بهت بگم ولی پیشمان شدم ....
آدم مثل تو ندیدم یه جوری هستی .....حالا بگذریم یا جمله معروف حالا .....
صلاح نیست شما اینجا باشی ( از گفتن دلیل خودداری کردن )

- امر و نهی های بدون دلیل مثل :
سانسورها در مکتوبات ،گفتار ها و ... (که موجب می شود اذهان بیشتر انرژی صرف کرده و قسمت ها حذف شده را بازسازی کنتد)

ارتباط دختر و پسر
شاید بتوان بحث روابط دختر و پسر ، یا گفتگو در مورد جنس مخالف را نیز به این مسئله ربط داد. به این معنا که یکی از مسائلی که بیشترین انرژی ذهن جوانان ما را به خود اختصاص می دهد بحث در مورد جنس مخالف ،عشق و ... می باشد که نمونه های آن را به وفور می توان دید. از آنجا که در جامعه ما این مسائل تابو بوده و مورد سانسور رسمی رسانه هاست ،همچنین آزاد نبودن روابط دختر و پسر از یکسو و باز نبودن راه ازدواج از سوی دیگر موجب شده است پسران و دختران نسبت به هم ابهام و رازآلود بودن بیشتری را حس کنند لذا ذهنشان به یکدیگر مشغول است و این روی کار ،هنر ، زندگی و حتی تحصیلشان اثر کرده و انرژی آنها را به تاراج می برد عشق های لیلی و مجنونی که در فرهنگ ما زبانزد است شاهد این مدعاست . لذا هر شیوه سالم و صحیحی که ابهام نسبت به جنس مخالف را از بین ببرد،کمک می کند که انرژی های روانی و ذهنی جوانان ما در جهت های سازنده ، بیشتر به جریان بیفتد و آنها را بسوی شخصیت سالم و متعادل سوق دهد.

(در اینجا مراد ما ، چگونگی ارتباط دختر و پسر و مسائل شرعی آن نیست ،همچنین در جهت تائید یا رد ارتباط آنها نیستیم ،بلکه یکی از مسائل روانشناختی که بر آن بار شده است را توضیح داده ایم تا ترتیبی اتخاذ شود که به وسیله آن ،راه صحیح شناختن برای طرفین نسبت به هم فراهم گردد بدون آنکه انرژیهایش به هدر رود .)


خلاصه :
سعی کنیم بصورت شفاف با یکدیگر و بدون رودربایستی صحبت کنیم تا طبق پدیده زایگارنیک، انرژی های ما خرج ابهام زدائی ها نشود . تعارفات را حذف کنیم . و رفتارمان را پیچیده و گنگ نشان ندهیم . سئوالات دیگران را به وضوح جواب دهیم . کانال سالم شناسایی بین دختران و پسران جهت ازدواج فراهم گردد تا ضمن بالا رفتن شناختهایشان نسبت به هم، از به هدر رفتن انرژی هایشان به صورت افراطی در این زمینه جلوگیری گردد .
http://www.daneshju.ir//
__________________