X
تبلیغات
رایتل
" کلیه علاقه مندان به همکاری در این وبلاگ میتوانند با گذاشتن پیغام در قسمت نظرات امادگی خود را به مدیر وب اعلام نمایند .....با تشکر"
...انجمن روانشناسی...

تعطیلی ذهنی و کنترل استرس 

در شرایطی که احساس استرس می کنید و ذهنتان درگیر افکار پراکنده منفی است به یک  تعطیلی ذهنی احتیاج دارید تا بتوانید ذهن خود را سرو سامان دهد و به آرامش برسید. به همین دلیل بهتر است برای لحظاتی چشمهای خود را ببندید و خود را در مکانی که دوست دارید مجسم کنید؛ فضایی که برای شما بسیار جالب؛ رویای و لذت بخش است.همچنان که به تجسم ادامه می دهید نفس های عمیق بکشید(تنفس شکمی بهتر است). آنگاه سعی کنید فضای موردنظر را به دقت و با جزئیات فراوان مجسم کنید. مناظر زیبای درختان،رودخانه،آسمان،رنگ ها،صدا ها و بوهایی را که تجسم کردید به دقت احساس کنید.تصور کنید با پوستتان چیزی را لمس کند و به این احساس توجه کند.سپس به آرامی و زیر لب عبارتی مانند(من آرام هستم)،(ذهنم آرام است)،(آرامش مرا در بر گرفته است)و مانند اآن را بیان کنیدو مطمئن باشید که آرامش را در حد زیادی تجربه و استرس را از خود دور خواهید کرد.سپس چند شماره بشمارید،به تدریج از فضای تجسم شده خارج شوید و چشم هایتان را باز کنید. در شرایط استرس آمیز می توهنید این تمرین را روزی چند بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام دهید.