بازدید از یک بیمارستان روانی

به هنگام بازدید از یک بیمارستان روانى، از روان‌پزشک پرسیدم شما چطور می‌فهمید که یک بیمار روانى به بسترى شدن در بیمارستان نیاز دارد یا نه؟
روان‌پزشک گفت: ما وان حمام را پر از آب می‌کنیم و یک قاشق چایخورى، یک فنجان و یک سطل جلوى بیمار می‌گذاریم و از او می‌خواهیم که وان را خالى کند.
من گفتم: آهان! فهمیدم. آدم عادى باید سطل را بردارد چون بزرگ‌تر است.
روان‌پزشک گفت: نه! آدم عادى در پوش زیرآب وان را بر می‌دارد. شما می‌خواهید تخت‌تان کنار پنجره باشد؟ 

 

منبع :سایت ravanyar

معرفی فیلمهای روانشناسی

معرفی فیلم های روانشناختی

مردبارانی

این فیلم را توصیه میکنم به افراد علاقمند به روان شناسانی که می خواهند بیماری اوتیسم را به طور کامل بشناسند.در این فیلم بازی زیبای داستین هافمن که به بیماری اوتیسم مبتلا است در کناربازی خوب تام کروز در نقش برادر ریمن که بازی آن را داستین هافمن به عهده دارد .در این فیلم قبل از اینکه برادر به سراغ او برود در یک آسایشگاه مخصوص این بیماران زندگی میکند. کارگردان ما را در یک سفر دو نفره با تمام تواناییها و مشکلات این بیماران آشنا میکند. مرد بارانی در ایجاد روابط اجتماعی مشکل دارد،استعاره ها را نمی داند،رابطه ی چشمی برقرار نمیکند ولی ذهنی خارق العاده دارد و کارهای تکرارشونده را عالی انجام میدهد.حتی اگر این عکس را جایی ببینید معلوم میشود که هافمن از مشکلی رنج میبرد. شاید به همین خاطر طرح روی جلد کتاب"فیلم وبیماریهای روانی" از این فیلم گرفته شده است.

ادامه مطلب ...

آرامش در دیدگاه بزرگان

آرامش در دیدگاه بزرگان  

 

قلب شما در سکوت و آرامش ، به اسرار روزها و شبها شناخت می یابد ولی گوشهایتان در حسرت و آرزویند که آوای چنین شناختی را که بر قلبهایتان فرود می آید ، بشنوند . جبران خلیل جبران 

لحظه پیروزی برای من از آن جهت شیرین است که پیران ، زنان و کودکان کشورم را در آرامش و شادان ببینم . نادر شاه افشار

بجاست دوستی بخواهی که به روزهایت تلاش و به شبهایت آرامش بخشد. جبران خلیل جبران
ما باید طبیعت را به چشم مادرمان بنگریم و با آرامش خودمان را به او تسلیم کنیم تا بتوانیم خیلی راحت احساس کنیم که به جهان باز می گردیم همانطور که همه موجودات دیگر باز می گردند. همه ما در حقیقت جزء جدایی ناپذیر این کلیم. طغیان عبث است، ما باید خودمان را به این جریان بزرگ واگذاریم . هرمان هسه
آرامش اگر همیشگی باشد سستی و پلشتی در پی دارد . ارد بزرگ
از قضاوت کردن دست بکش تا آرامش را تجربه کنی. دیپاک چوپرا


ما در بین کسانی که با ما هم عقیده اند، احساس آرامش داریم، ولی وقتی بزرگ می شویم که بین کسانی باشیم که با ما هم عقیده نباشند. فرانک
تنها آرامش و سکوت سرچشمه‌ی نیروی لایزال است. داستایوفسکی


اندیشه برتر در روزهای توفانی و آشوب و در همان حال خموشی و آرامش ، توانایی برتر خویش را از دست نمی دهد. ارد بزرگ
آرامش گهواره ای ست بر دامن خاک و سنگ پله هایی به جانب افلاک . جبران خلیل جبران


به زیبائی بیاندیش ، نه برای انگیزش ، که در جهت تعالی . زیبائی به هر جا آرامش می آورد ، چه دست ساز انسان چه طبیعی. پاول ویلسون
وقتی انسان آرامش را در خود نیابد ، جستجوی آن در جای دیگر کار بیهوده ای است.لارو شفوکو


آرامش،زن دل‌انگیزی است که در نزدیکی دانایی منزل دارد. اپیکارموس


جایی که شمشیر است آرامش نیست . ارد بزرگ


دانش امروز فر بسیاری در پی داشته ، اما نیروی جاری سازی آرامش به روان ما را ندارد . امنیت را بزرگان خردمند به ما می بخشند . ارد بزرگ

آرامش مدام نیز کسل کننده است. گاهی طوفان هم لازم است . فردریش نیچه


می گویند رسیدن به آرامش هدف است باید گفت آرامش تختگاه نوک کوه است آیا کوهنورد همیشه بر آن خواهد ماند ؟ بیشتر زمان زندگی او در پایه و دامنه کوه می گذرد به امید رسیدن به آرامشی اندک و دوباره نهیب دل و دلدادگی به فرازی دیگر . ارد بزرگ

 




برگرفته از : http://tarmoo.activebb.net/forum-f16/topic-t692.htm

دعا


خدایا!
تو بهترین مأوا برای زمزمه‌های دلتنگی‌ام هستی.
تو امن‌ترین پناهگاه برای تمام ترس‌هایم هستی و ذکر
نامت و یادآوری کلامت یاری بخش من در لحظه‌های سختی است.
پروردگار خوبم!
صدای دل من تنها به گوش تو می‌رسد.
از تو می‌خواهم پذیرای ناگفته‌هایم باشی.

اولین حلقه ازدواج

اولین حلقه ازد‌واج



-----------------------------------------------------------------------------
به د‌ست کرد‌ن حلقه ازد‌واج یکی از قد‌یمی‌ترین و جهانی‌ترین رسوم است. این رسم مربوط به زمان‌های خیلی قد‌یم است. د‌ر واقع کسی نمی‌تواند‌ زمان د‌رست آن را بگوید‌؛ اما استفاد‌ه از انگشتری د‌ر مراسم ازد‌واج به شکل «حلقه»، علامت کمال و ارتباط آن با وصلت د‌و فرد‌، مؤید‌ کمال زند‌گی انسانی به شمار می‌رفت. اولین مرد‌می که د‌ر تاریخ، حلقه ازد‌واج را به کار برد‌ند‌ مصریان بود‌ه‌اند‌. گویا د‌ر نوشته‌های هیروگلیف که نوشته‌های تصویری مصریان است حلقه، علامت ابد‌یت بود‌. یعنی حلقه ازد‌واج به انگشت زوجین کرد‌ن،‌به نوعی رمز زناشویی پاید‌ار و ابد‌ی بود‌ه است و پس از مصریان،‌مسیحیان نیز د‌ر حد‌ود‌ سال ۹۰۰ میلاد‌ی شروع به د‌ست کرد‌ن و استفاد‌ه انگشتر و حلقه د‌ر مراسم ازد‌واج خود‌ کرد‌ند‌.
شاید‌ برای بسیاری این سؤال پیش بیاید‌ که چرا حلقه ازد‌واج را د‌ر انگشت چهارم د‌ست چپ می‌اند‌ازند‌؟
تحقیقات نشان د‌اد‌ه است که یونانیان قد‌یم عقید‌ه د‌اشتند‌ که رگ مخصوصی از این انگشت می‌گذرد‌ و مستقیماً به قلب وارد‌ می‌شود‌ و برخی‌ها نیز براین معتقد‌ند‌ که چون این انگشت را کمتر از سایر انگشتان د‌ست خود‌ مورد‌ استفاد‌ه قرار می‌د‌هیم حلقه د‌ر آن قرار می‌گیرد‌ و به طور کلی برای به د‌ست کرد‌ن یک وسیله زینتی، مناسب‌تر از سایر انگشتان د‌ست است.


سخنی از دکتر علی شریعتی

دکتر علی شریعتی انسان ها را به چهار گروه زیر دسته بندی کرده است:

 

 

دسته اول ؛

آنانی که وقتی هستند، هستند و وقتی که نیستند هم نیستند.

ادامه مطلب ...

زنان احساس گرا ،مردان قدرت مدار

تحقیقات علمی نشان میدهد که 75% عمر هر کدام از ما صرف ارتباط با دیگران می شود. ولی فقط 10% انسانهای کره زمین می دانند چگونه ارتباط برقرار کنند و 90% ما بلد نیستیم و چون ارتباطهایمان مناسب نیست در خانواده، در دانشگاه، در محل کار و... دائم دچار مشکل هستیم و دائم از هم گله داریم. زمانی که وارد زندگی مشترک می شویم، به هم لطمه می زنیم و بعد هم می گوییم ما به درد هم نمی خوریم. چرا ما برای شناخت یکدیگر سرمایه گذاری نمی کنیم؟

خودمان را به شناخت یکدیگر ملزم کنیم . هر چه اطلاعاتمان از یکدیگر بیشتر باشد به یکدیگر بهره می رسانیم در غیر اینصورت به هم لطمه می زنیم .

طبق یک تحقیق در فرانسه

ادامه مطلب ...

افسردگی چیست؟


افسردگی چیست؟



افسردگى یکى از رایجترین بیماریهاى روانى است که باعث مراجعه به روانپزشکان، روانشناسان و سایر متخصصان بهداشت روان می‌گردد.
در هر لحظه از زمان حداقل ١٥ تا ٢٠ درصد افراد بزرگسال جامعه ممکن است عوارض و نشانه‌هاى افسردگى شدید را از خود نشان بدهند و میلیونها نفر در هر لحظه در جهان تحت درمان افسردگى قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب ...