کم رویی

به نام خدای مهربان  

کمرویی  

کمرویی،نوعی ترس یا اضطراب اجتماعی بوده که به واسطه آن زن یا مرد از مواجه شدن با افراد نا آشنا و ارتباطات اجتماعی گریزان است.ریشه اصلی کمرویی می تواند در ترس یا اضطراب اجتماعی نهفته باشد. اضطراب یک پاسخ طبیعی در مقابل هر نوع تهدید یا فرایند

آگاه کننده و اخطاری به فرد درباره یک خطر یا موقعیت دشوار می باشد. اضطراب در حد متعادل آن برای بسیاری از اعمال و رفتارهای انسان وتلاش وحرکت و آمادگی برای مقابله با تهدیدها وخطرهای طبیعی و اجتماعی ضروری می باشد.اما زمانی که نگرانیهای فرد نسبت به مسایل مختلف فزونی یابد،دچار اضطرابی می شود که در نتیجه اعتماد به نفس او کاهش می یابد،قدرت نگرش واقع بینانه و برقراری ارتباط متقابل با دیگران به حداقل می رسد و گریز از ارتباطات معمول اجتماعی و دل مشغولی های مفرط، شخصیت فرد را فرا می گیرد.  

خانواده، یکی از منابع اساسی در ایجاد کمرویی می باشد. نحوه ارتباطات خانواده و تجارب اولیه پسران و دختران خصوصا در سالهای پیش از دبستان و اوایل دبستان نقش اساسی در شکل گیری شخصیت آنان خواهدداشت و الگوی رفتاری بزرگسالان با دختران و پسران بیشترین تاثیر را در رشد اجتماعی کودکان دارد.  

کمرویی در میان تک فرزندان و فرزندان اول خانواده بیش از سایر کودکان دیده می شود، این زمانی به شکل جدی مطرح می شود که والدین قادر نباشند زمینه تربیت و رشد اجتماعی مطلوب  و هماهنگ کودک را مطابق با نیازهای عاطفی و اجتماعی او فراهم آورند،فرزند اول یا تک فرزند معمولا خود را با بزرگترها همانندسازی می کند و تمایل بیشتری به برقراری ارتباط با بزرگسالان دارد تا نسبت به همسالان خود.  

احساس تنهایی،همانند کمرویی یک معلولیت اجتماعی به شمار می رود. هر کسی در یک شرایط یا مو قعیت ویژه ممکن است این احساس را داشته باشد به تدریج از ارتباط بین فردی او کاسته می شود و ویژگیهای افراد کمرو را می یابد.  

علائم کمرویی  

تشدید ضربان قلب،برافروخته شدن چهره،به هم خوردن آهنگ تنفس،تغییر در تن صدا از علائم فیزیو لوژیکی در افراد کمرو است. دوری جستن از جمع،خجالت کشیدن و به لکنت افتادن،بریده حرف زدن،ناخن جویدن وسر را پایین انداختن وزیر چشمی نگاه کردن،غرق در افکار خود شدن و بیشتر به خود توجه کردن از ویژگیهای دختران و پسران کمرو می باشد. کمروها بیشتر تمایل دارند با کوچکتر از خود بازی کنند و سرگرم باشند. با صدای آهسته و غیر طبیعی سخن گفتن، گرفته و نگران بودن،بیزاری شدید از نگاه های منتقدانه دیگران،ضعف اعتمادبه نفس،دوری از دعوت کردن و دعوت شدن و در نهایت تمایل به تنهایی از دیگر  خصوصیات زنان و مردان کمروست.  

غلبه بر کمرویی  

کمرویی بیشتر به روابط بین فردی و اجتماعی برمی گردد.در نتیجه برای رفع مشکل کمرویی باید روشهایی را بکار برد تا روابط بین فردی افزایش یافته و از نظر کیفیت نیز به سطح قابل قبولی برسد.حضور در مهمانیها و فعالیت فوق برنامه مدارس و دانشگاهها، انجام بازیهای گروهی می تواندبه از بین رفتن کمرویی کمک کند.بیان و گفتار نیک و زیبا نیز در توان بخشی به کمرویی نقش مهمی دارد. چنانچه بدانیم منظور خودمان را چگونه بیان کنیم برای مدت طولانی هرگز کمرو نخواهیم ماند و زمانی که ببینیم صحبتهایمان توجه اطرافیان را به خود جلب می کند،جرات پیدا می کنیم.  

مقالات ارسالی به آفتاب 

نظرات 5 + ارسال نظر
رامین پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:52 ب.ظ http://www.bose-talaeeeee.blogsky.com/

میدونستی که وبلاگت معدن طلاست؟چرا نمیخوای از وبلاگت علاوه بر تفریحی بودنش استفاده مالی بکنی؟
آیا میدونستی از طریق وبلاگت میتونی درامد ثابت ماهیانه داشته باشی و حتی اگه خودتم نخواستی فعالیت کنی از طریق زیرمجموعه هات که تو سیستم عضو میکنی ماهیانه در آمد ثابت داشته باشی؟اینا اصلا کاری نداره و چند دقیقه بیشتر وقتتو نمیگیره.با گذاشتن بنرهای تبلیغاتی سیستم اکسین ادز به ازای هر کلیک که روی تبلیغاتت بشه تا سقف 70 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر نفر که به سایت دعوت کنی مبلغ 100 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر کلیک که رو تبلیغات زیر مجموعه هات بشه مبلغ 5 تومان پورسانت میگیری.این عالی نیست؟تازه اگرم نخواستی این فعالیت ها رو بکنی میتونی فقط عضو سایت بشی و از ابزار وبمستر فوق العاده سایت برای زیبایی سایت و افزایش آمار بازدیدهای وبلاگت استفاده کنی.که کاملا رایگانه مثل سیستم تبادل لینک و پیلم نما و خبرنامه . میتونی هر روز خودت 1 بار روی تبلیغات متنی و روی تبلیغات گرافیکی وبلاگت کلیک کنی و پورسانتشو گیری.حالا اگه تصمیم گرفتی تا عضو سایت بشی از طریق لینک زیر میتونی اینکارو بکنی:

میلاد پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:34 ب.ظ

ممنون.. مقاله ی جالبی بود!
بازم از این مقاله ها بزارید!
;)

ممنون از لطفتون. بازم به ما سر بزنید

خدادادی چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:01 ب.ظ http://jahrom-sargarmi.blogsky.com

جالب بود.
موفق باشید...

مرسی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:23 ب.ظ

امروز سه شنبه ۱۰/۱۰/۱۳۸۷ دو نفر از دانشجویان در جواب اعتراض دوستانه خود به مسئولین دانشگاه با واکنش شدید مسئولین روبرو شدند.

علاوه بر حرف های نامربوطی که به این دو تن زده شد،کارت ورود به جلسه آن ها باطل شده و به کمیته انظباطی دانشگاه منتقل شده اند.و پس از انجام مکالمه های نامعلوم،در حال حاظر این دو تن به دلیل فشار های عصبی وارد شده، در بیمارستان به سر می برند.

از همه دانشجویان عزیز خواهشمندیم که به هر نحو ممکن به یاری این دو تن برخیزید.

ا دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:37 ق.ظ

برو بابا جمعش کن
جنایات غزه!!!!!!!!!!!!
پس ایران چی ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد